آسمانیها

کانون فرهنگی عاشورا (آسمانیها)

آسمانیها

کانون فرهنگی عاشورا (آسمانیها)

یا امام رضا(ع)

               نمی آیی مهمونی؟ تولدشه.............تولد

میخوام برم امام رضا به خدا دلم تنگه دیگه

ببوسم خاک پاک جمکران را تجلی خانه پیغمبران را، مرا از قم به مشهد راه دور است اگر چه خواهرت سنگ صبور است فدای عصمت معصومه گردم که ایوانش سراپا غرق نور است. مرغ دلم راهی قم میشو د در حرم امن تو گم میشود عمه سادات سلام علیک، روح عبادات سلام علیک،

کوثر نوری به کویر قم، آب حیات دل این مردمی، عمه سادات بگو کیستی فاطمه یا زینب ثانیستی از سفر کربلا آمدی یا که به دنبال رضا آمدی، من چه کنم شعله داغ تو را ، درد و غم شاه چراغ تو را ، کاش شبی مست حضورم کنی، باخبر از وقت ظهورم کنی، کاش جارو کشی صحن نصیبم میشد، دل من خادم مولای قریبم میشد میدونی میخوام چیکار کنم میدونی میخوام کجا برم میخوام برای کفترا یه خورده گندم ببرم اونجا که گنبدش طلاست با کفتراش پر بزنم. دوسش دارم امامه در خونشو در بزنم بعضی شبا توخونمون بابام به مادرم میگه میخوام برم امام رضا به خدا دلم تنگه دیگه میخوام برم امام رضا به خدا دلم تنگه، بابام میگه امام رضا مریضا رو شفا میده، دوای درد مردمو از طرف خدا میده ، میخوام برم به مشهد و یه هفته اونجا بمونم توحرم امام رضا، نماز حاجت بخونم بهش بگم امام رضا مریضا رو شفا بده دوای درد مردمو از طرف خدا بده


جگر شیر

  جگر شیر نداری سفر عشق مرو ؟! 

 

وضع  بنادر  درون  بهم  ریخته  است . صدها کشتی بزرگ  با محموله های هوی و هوس در اسکلة دلمان پهلو گرفته تا بار گناه تخلیه کند . مرزهای اخلاقی باز است و  هیچ  پاسگاهی  از  ورود  فرهنگ  بیگانه  جلوگیری  نمی کند .                      

بازار امر به معروف و نهی از منکر تعطیل است . با اعتصاب در بخش توبه عفونتِ زباله های گناه همه جا را گرفته . کسی نیست که آلودگی ها را جمع کند . ادارة خودشناسی مدّتهاست که تعطیل شده ، از این رو خودیهایِ جعلی و بدلی فراوان است . خط ارتباطی نماز و دعا قطع است . کمتر پیامی از زمینیان به ملکوت مخابره می شود . خطر حمله قطعی است . از جبهة انقلاب گزارشهای نگران کننده ای می رسد . ارتفاعات عزّت و ایثار و خدمت همه از دست رفته است . ترکشهای دنیا طلبی پیوسته از ما تلفات می گیرد . همه جا پُر از مینهای ضدّ خلوص است . بیم آن می رود که دشمن ، محور مسئولیتها و پُستها و مجلس و منبر و محراب را دور بزند و پایگاه ولایت سقوط کند . اگر دشمنان ، فرماندهان سپاه امام حسن « علیه السلام » را بخرند ، تنها ترین سردار ، ناچار به پذیرش صلح تحمیلی می شود و  این بار در جبهة فرهنگی ، و باز هم قصة جام زهر تکرار خواهد شد . هوا تیره و تار و کمی تا قسمتی ابری است . پیش بینی می شود دمای انقلاب در دلهای نسل ا... اکبر بیشتر از گذشته رو به سردی رود مگر آنکه شما تودة هوای گرم ایمان به منطقة دلها بفرستید . تا وقت باقی است شتاب کنید و نامهایتان را در طومار ثبت نام شدگان وادی عشق ،  ایثار  و  ... بنویسید . اگه جاموندی و نرسیدی تأسُّف می خوری ؟! اگه هدفت رو نشناختی پاتک می خوری ؟! اگه اومدی و رفیق نیمه راه شدی شرمنده  می شی ؟! و صدها اگر و مَگر دیگر ... . 

  

یا علی گو تا علی از جا بلندت بکنه  

 

یا علی گو تا علی سربلندت بکنه

ولادت حضرت معصومه مبارک

  

 

ولادت حضرت معصومه مبارک  

 

 

حضرت فاطمه معصومه ـ سلام الله علیها ـ دارای شخصیتی رفیع و والا مقام میباشد بطوری که ائمه طاهرین ـ علیهم السّلام ـ از این بانو، با جلالت و تکریم یاد کردهاند و حتی پیش از ولادت آن حضرت، بلکه پیش از ولادت پدر بزرگوارش، نام او بر لسان بعضی از ائمه ـ علیهم السّلام ـ آمده و از مقام والای او سخن گفتهاند که به بعضی از آنها اشاره میشود. امام صادق علیه السّلام میفرمایند: «اَلا اِنَّ قم حَرَمی و حرم وَلدی من بعدی...» (1)بدانید قم حرم من و حرم فرزندانم پس از من است، زنی از فرزندان من در این شهر در میگذرد که او دختر موسی است. 

امام صادق علیه السّلام در حدیثی دیگر پیش از اینکه این فرزند گرانقدر متولد شود از فضیلت زیارت و مدفن او سخن میگوید و شیعیان را به اهمیت آن توجه میدهد و میفرماید «شهر قم، حرم ما است و در آن زنی از فرزندان من مدفون میشود، به نام فاطمه هر کس او را زیارت کند بهشت برای او ثابت میشود...» (2)
همه این بیانات حاکی از شأن و عظمت و فضیلت این بانوی مکرم اسلام میباشد. بیشک این فضایل و خصوصیات اخلاقی این بانوی بزرگ است که او را دارای چنین مقام و منزلتی نموده است چون امام موسی کاظم علیه السّلام دارای 37 فرزند بود که در میان آنها این بانوی مکرم است که مثل ستارهای درخشان میدرخشد و در میان فرزندان امام کاظم علیه السّلام بعد از امام رضا علیه السّلام هیچ کدام هم سنگ او نمیباشد. حال به خصوصیات و فضایلی اشاره میکنیم که باعث عظمت و درخشش او در میان دیگر امامزادگان شده است.
شفاعت گسترده
اعتقاد به شفاعت انبیاء و اولیاء از ضروریات مذهب شیعه است و هیچ تردیدی در آن نیست. و بالاترین جایگاه شفاعت، از آن رسول گرامی اسلام ـ صلّی الله علیه و آله ـ است که در قرآن کریم از آن به (مقام محمود) تعبیر شده است. همانا دو تن از بانوان خاندان رسول مکرم صلّی الله علیه و آله هم شفاعت گستردهای دارند که بسیار وسیع و جهان شمول است.

1- خاتون محشر، صدیقه اطهر، حضرت فاطمه سلام الله علیها 2-  شفیعه روز جزا، حضرت فاطمه معصومه علیها السّلام. که بعد از حضرت زهرا سلام الله علیها از جهت گستردگی شفاعت، هیچ بانویی به شفیعه محشر حضرت معصومه سلام الله علیها نمیرسد. که امام جعفر صادق علیه السّلام در این رابطه میفرماید: «تَدخل بِشفاعتها شیعتنا الجنته باجمعهم». (6) با شفاعت او همه شیعیان ما وارد بهشت میشوند.

پی نوشت ها :

1- سفینة البحار، ج 2، ص 276. 2- علامه مجلسی، بحار الانوار، ج 6، ص 216. 3- قم شناسی و گردشگری، ص 292. 4- علامه امینی، الغدیر، ج 1، ص 196. 5- ریا حین الشریع، ج 5، ص 35. 6- علامه مجلسی، بحار الانوار، ج 6، ص 228

عمل خالص

نشانی از مظلومیت خط اهل بیت « علیهما السلام »  

شهادت توست ای امام صادق « علیه السلام »

آری و صد آری ؛ توفیق از خداست ولی زمینه ساز توفیق الهی تلاش و اخلاص بندگان اوست .

 از امام صادق « علیه السلام »  - جانم به فدایش - می خواهیم ما را رهروان  مسیر اخلاص و بندگی قرار دهد .

امام صادق « علیه السلام » می فرمایند :

   عمل خالص ، آن است که نخواهی جز خدا ، کسی تو را بر آن بستاید .

خالص کردن عبادت کار اولیای خداست .  

شما هم می توانید .