آسمانیها

کانون فرهنگی عاشورا (آسمانیها)

آسمانیها

کانون فرهنگی عاشورا (آسمانیها)

الهی

الهی! باز آمدیم با دو دست تهی چه باشد اگر مرهمی بر خستگان نهی.    

الهی! گنج درویشانی، زاد مضطرانی، مایه ی امیدگانی، دستگیر درماندگانی. چون می آفریدی جوهر معیوب می دیدی، می برگزیدی، و با عیب می خریدی و بر نگرفتی و کس نگفت که بردار، اکنون که برگرفتی بمگذار و در سایه ی لطفت میدار و جز به فضل خود مسپار

سخن بزرگان

اساسا ، خوشبختی فرزند نامشروع حماقت است. همه کسانی که در جست و جوی خوشبخت بودن هستند بی خود تلاشی در بیرون از خویش نکنند اگر بتوانند " نفهمند" می توانند " خوشبخت " باشند.  (دکترعلی شریعتی)

 

دنیا را بد ساخته اند... کسی را که دوست داری، تو را دوست نمی دارد. کسی که تو را دوست دارد ،تو دوستش نمی داری اما کسی که تو دوستش داری و او هم تو را دوست دارد به رسم و آئین هرگز به هم نمی رسند و این رنج است . زندگی یعنی این.....

 (دکترعلی شریعتی)

 

 

آب را گِل بکنیم

دانشمندان آبکی علوم آب ، اینقدر در خطرات و عوارض کم آبی و بی آبی ، سخن رانی و بعضاً سخن پرانی کرده اند که ذهن مردم را به کلّی از فواید کمبود آب ، دور نگه داشته اند . اگر عده ای روشنفکر ضد آب پیدا شوند و در مضرّات وجود آب ، به آگاه سازی افکار عمومی کمک کنند ، آن وقت است که همة ما ، خود را دراین زمینه مسئول دانسته ودر مصرف آب ، زیاده روی خواهیم کرد .

تَنِ سهراب سپهری را هم در گور می لرزانیم وآب را گل می کنیم . حالا که کسی پیدا نمی شود تا دل را به دریا زده و ترسی از خیس شدن وآب رفتن خود ، به دل راه ندهد ، بنده خود را مسئول می دانم تا در این زمینه ،آب را از سر گذرانده و با جان خود ،آب بازی کنم !!(به خاطرانسانیت)

در اولین روزهای قدم زدن در کشوری بدون آب ، متوجّه این قضیه خواهید شد که همة مردم به مراد دل خود می رسند و دیگرکسی آب پاکی بر روی دست کسی نمی ریزد و به همین خاطر آمار ازدواج بالا می رود . خلاف کاران و کلاه برداران محترم ، توانِ گرفتن ماهی از آب گل آلود را از دست می دهند ، چرا که آبی در کار نیست تا کسی ازآن به صیّادی مشغول شود . خوب . . . آمار خلاف و بزهکاری را هم که پایین آوردیم . در چنین کشوری ، دسته گلی به آب داده نمی شود و به همین سبب ، بازدهی کارها بالا می رود . ازهمین حالا مردم کشورهای دیگر برای زندگی در چنین کشوری ، زنبیل گذاشته اند و دلارهای خود را بالا گرفته اند !!

با ایجاد کم آبی و بی آبی ، دیگر شاهد ریختن آبروی کسی نخواهیم بود و در نتیجه پتة کسی را هم بر روی آب نخواهیم دید . شادمانی و شعف ، فضای کشور را فرا می گیرد و دیگر کشتی کسی در آب غرق نخواهد شد . آبی در هاون کوبیده نمی شود و پول بیت المال به هدرنمی رود .آبی از آسیاب نمی افتد و خلاف کاران ، تا ابد در سوراخ موش خود باقی خواهد ماند . آمار قتل و جنایت هم رابطة مستقیمی با وجود آب دارد.  با وجود آب ، سرها را به زیر آب خواهندکرد و در صورت کم آبی ، شاهد از بین رفتن صفحة حوادث روزنامه ها خواهیم شد . جا نماز آب کشیدن ، زیر آب زدن و زیر آبی رفتن ، از پدیده های شوم وجود آب است که با قطع آب ، ریشه کن خواهد شد . وجود آب به هنر مملکت هم زیان زیادی می رساند.با قطع شدن آب،تعداد سریال های تلویزیونی به حداقل میرسد و کارگردانان میبایست به فکر مایع دیگری برای بستن به سریال خود باشند( مثل دوغ)هم چنین در عرصه موسیقی، از شنیدن صدای غورباقه هایی که با سر بالا رفتن آب ، در دستگاه ابوعطا و سایر دستگاه ها ، هنرنمایی می کنند ، راحت می شویم !!از همه مهم تر ، با تمام شدن آب ، دیگر قطعی آب نخواهیم داشت و ازقبض و صف طولانی پرداخت آن معاف می شویم .

 فرار مغزها هم بی ربط با وجود آب نیست . رؤیای زندگی در آن طرف آب ، از ذهن جوانان پاک خواهد شد و دیگر مشخص نیست که کجا ، آن طرف آب است !!بد نیست که مسئولین به فکر افتاده و چاله اندیشی کنند و آب های کشور را به سمت چاله ها سرازیر کنند تا همه شاهد کشوری بدون آب و بدون مشکل باشیم !!

( به امید آن روزی که شعار نامزدهای انتخاباتی ، ایجاد کشوری بدون آب باشد ) !!البته باید فکری هم به حال باران کرد وابرهای باران زا را به سمت کشورهای بیگانه هدایت کرد ، چرا که باران ، آسایش کشوری بدون آب را بر هم خواهد زد و به اندازة زلزله خطرناک خواهد بود !

شهروندان و هم وطنان عزیز !از هم اکنون به فکر آینده فرزندان خود باشیم و در مصرف آب زیاده روی کنیم

 مشکل ما کم خوابی است نه کم آبی ! آب را گِل بکنیم ،آب را وِل بکنیم

شیرهای آب را تا ته ، باز بگذاریم  و با خیال راحت قهوه میل کنیم

سخن بزرگان

اگر گام در معبدی نهادی تا اوج فروتنی و هراس خود را اظهار کنی ، برای همیشه برتری کسی نسبت به کس دیگر نخواهی یافت . برای تو کافی است که گام در معبدی نهی ، بی آنکه کسی تو را ببیند . (جبران خلیل جبران)


انسان در همان لحظه که تصمیم میگیرد آزاد باشد آزاد است . (والتر)

یاد آوری

حالا تازه فهمیدم  چرا میگن ماه رمضان خدا شیطان را در بند کرده آره درسته. واقعا درسته

دوباره شیطون آزاد شد آره آزاده آزاد

با شما هستم با شما آسمانیهای زمینی خیلی باید مواظب باشید البته شما ها که نیاز به حرفهای من ندارید چون یک آسمونی هیچ وقت حاضر نیست جای خودشو با زمینیها عوض کنه .

التماس دعا