آسمانیها

کانون فرهنگی عاشورا (آسمانیها)

آسمانیها

کانون فرهنگی عاشورا (آسمانیها)

ولادت حضرت معصومه مبارک

  

 

ولادت حضرت معصومه مبارک  

 

 

حضرت فاطمه معصومه ـ سلام الله علیها ـ دارای شخصیتی رفیع و والا مقام میباشد بطوری که ائمه طاهرین ـ علیهم السّلام ـ از این بانو، با جلالت و تکریم یاد کردهاند و حتی پیش از ولادت آن حضرت، بلکه پیش از ولادت پدر بزرگوارش، نام او بر لسان بعضی از ائمه ـ علیهم السّلام ـ آمده و از مقام والای او سخن گفتهاند که به بعضی از آنها اشاره میشود. امام صادق علیه السّلام میفرمایند: «اَلا اِنَّ قم حَرَمی و حرم وَلدی من بعدی...» (1)بدانید قم حرم من و حرم فرزندانم پس از من است، زنی از فرزندان من در این شهر در میگذرد که او دختر موسی است. 

امام صادق علیه السّلام در حدیثی دیگر پیش از اینکه این فرزند گرانقدر متولد شود از فضیلت زیارت و مدفن او سخن میگوید و شیعیان را به اهمیت آن توجه میدهد و میفرماید «شهر قم، حرم ما است و در آن زنی از فرزندان من مدفون میشود، به نام فاطمه هر کس او را زیارت کند بهشت برای او ثابت میشود...» (2)
همه این بیانات حاکی از شأن و عظمت و فضیلت این بانوی مکرم اسلام میباشد. بیشک این فضایل و خصوصیات اخلاقی این بانوی بزرگ است که او را دارای چنین مقام و منزلتی نموده است چون امام موسی کاظم علیه السّلام دارای 37 فرزند بود که در میان آنها این بانوی مکرم است که مثل ستارهای درخشان میدرخشد و در میان فرزندان امام کاظم علیه السّلام بعد از امام رضا علیه السّلام هیچ کدام هم سنگ او نمیباشد. حال به خصوصیات و فضایلی اشاره میکنیم که باعث عظمت و درخشش او در میان دیگر امامزادگان شده است.
شفاعت گسترده
اعتقاد به شفاعت انبیاء و اولیاء از ضروریات مذهب شیعه است و هیچ تردیدی در آن نیست. و بالاترین جایگاه شفاعت، از آن رسول گرامی اسلام ـ صلّی الله علیه و آله ـ است که در قرآن کریم از آن به (مقام محمود) تعبیر شده است. همانا دو تن از بانوان خاندان رسول مکرم صلّی الله علیه و آله هم شفاعت گستردهای دارند که بسیار وسیع و جهان شمول است.

1- خاتون محشر، صدیقه اطهر، حضرت فاطمه سلام الله علیها 2-  شفیعه روز جزا، حضرت فاطمه معصومه علیها السّلام. که بعد از حضرت زهرا سلام الله علیها از جهت گستردگی شفاعت، هیچ بانویی به شفیعه محشر حضرت معصومه سلام الله علیها نمیرسد. که امام جعفر صادق علیه السّلام در این رابطه میفرماید: «تَدخل بِشفاعتها شیعتنا الجنته باجمعهم». (6) با شفاعت او همه شیعیان ما وارد بهشت میشوند.

پی نوشت ها :

1- سفینة البحار، ج 2، ص 276. 2- علامه مجلسی، بحار الانوار، ج 6، ص 216. 3- قم شناسی و گردشگری، ص 292. 4- علامه امینی، الغدیر، ج 1، ص 196. 5- ریا حین الشریع، ج 5، ص 35. 6- علامه مجلسی، بحار الانوار، ج 6، ص 228

نظرات 2 + ارسال نظر
مهدی پ جمعه 10 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 11:59 ق.ظ http://سلام خوشحال میشم به وبلاگ من هم

سلام
خوشحال میشم به وبلاگ من هم سری بزنید

http://www.mahboobekhoda.blogsky.com

[ بدون نام ] یکشنبه 19 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 02:52 ب.ظ

جاتون خالی ولادت حضرت معصومه با بر وبچ رفته بودیم قم
خیلی با صفا بود به همه دعا کردیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد